Komunikacja miejska swą działalność na terenie miasta Głogowa rozpoczęła 21 kwietnia 1974 roku mając pięć autobusów marki Jelcz, obsługując dwie linie łączące dworzec PKP z ulicą Spadzistą i ul. Legnicką. Firma była wtedy oddziałem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Zielonej Górze.



W rok po rozpoczęciu działalności w Głogowie zajezdnię Komunikacji przejęło Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Legnicy, a to za sprawą zmiany podziału administracyjnego kraju i przejścia Głogowa do województwa legnickiego. Wówczas zajezdnia znajdowała się przy ul. Słowiańskiej. Firma miała wtedy siedem autobusów i dwa mikrobusy, a liczba tras komunikacyjnych została podwojona. Rozwój głogowskiej Komunikacji Miejskiej przypada na lata 1975 – 1986 W tym okresie aż sześciokrotnie zwiększyła się liczba autobusów obsługujących trasy w mieście oraz liczba pasażerów korzystających z usług komunikacji miejskiej. W 1986 roku firma miała już 41 autobusów. Rok wcześniej Komunikacja zmieniła siedzibę i przeniosła się do nowo wybudowanej bazy przy ul. Rudnowskiej 30. Likwidacja przedsiębiorstwa państwowego jakim było WPK w Legnicy oraz skomunalizowanie części tego przedsiębiorstwa w ramach Oddziału w Głogowie dało w wyniku dalszych przekształceń organizacyjno-prawnych możliwość powołania Spółki z o.o., która w kwietniu 1995r. zaczęła działać jako samodzielny podmiot gospodarczy ze 100% udziałem Gminy Miejskiej Głogów.

W dniu 2 września 2013 r. w siedzibie Komunikacji Miejskiej w Głogowie podpisano umowę na budowę nowej zajezdni autobusowej. Powstanie nowej bazy nie byłoby możliwe bez wsparcia Władz Gminy Miejskiej Głogów, które zapewniły jej finansowanie. Przedsięwzięcie współfinansowanie było również  ze środków pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Inwestycja realizowana była przez Komunikację Miejską Sp. z o.o. w Głogowie na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej przez AGP Sp. z o.o. z Wrocławia. Wykonawcą robót budowlanych była Skanska S.A. z Warszawy. Inżynierem kontraktu było Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych i Projektowych Inwestor Sp. z o.o. z Głogowa.

Nowa zajezdnia oddana do uzytku w 2014 roku prezentuje się okazale. Jest bardzo funkcjonalna i spełnia wszystkie wymagania względem ekologi.

 

Komunikacja Miejska dokłada również wszelkich starań, aby stać się firmą przyjazną dla osób niepełnosprawnych i środowiska. Dlatego od 1996 sukcesywnie zakupywane są autobusy o obniżonej podłodze, mające na celu ułatwienie dostępu osobom na wózkach inwalidzkich do korzystania ze środków transportowych. Rozkłady jazdy również zostały tak skonstruowane, by osoby niepełnosprawne mogły zorientować się, które kursy obsługiwane są przez autobusy niskopodłogowe. Kursy te na rozkładach zawsze oznakowane są literką "X".

Mając na uwadze skalę zagrożeń i uciążliwości wynikających z emisji szkodliwych dla środowiska gazów, pyłów i odpadów - Komunikacja Miejska podejmuje także realizację proekologicznej polityki taborowej, przede wszystkim poprzez wymianę starego taboru autobusowego na nowy z silnikami spełniającymi europejskie standardy emisji spalin. W 2017 roku spółka otrzymała dofinansowanie z UE na zakup łacznie 16 nowych pojazdów, które zastąpią starsze i wysłuzone już pojazdy.

 

* Solaris U 12 - 7 szt.
Solaris Urbino 12 - 6 szt.
Solaris Urbino 8,6 - 5 szt.
* Jelcz M121 M - 4 szt.
Jelcz M081MB - 4 szt
* DAB 1200 .-2 szt
DAB 15 .-1 szt
* MAN NL 223 .-3 szt.
MAN NL 283 - 2 szt.
* MAN NM 223 - 1 szt
 Łącznie - 35 szt.

Pojazdy obsługują 9 linii komunikacyjnych w tym 7 w granicach administracyjnych miasta Głogowa i 1 linie do gmin ościennych - Jerzmanowa.

Komunikacja Miejska w Głogowie
Komunikacja Miejska w Głogowie
Komunikacja Miejska w Głogowie
Komunikacja Miejska w Głogowie


Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.